Fra elev til IT administrator

Sebastian Sørensen startede i 2016 som IT-supporter elev hos J. Lauritzen’s Eftf. og Jutlandia Terminal. Vores to virksomheder deler flere fællesfunktioner, herunder IT, bogholderi, marketing, HR og sekretariat.

I løbet af de seneste to år som elev har Sebastian hermed beskæftiget sig primært med Helpdesk og support af vores brugere, hvor vi har haft stor glæde af hans kompetencer og indsats.

At være elev hos J. Lauritzen’s Eftf. og Jutlandia Terminal

Helt specifikt har Sebastians opgaver som IT supporter elev bestået af håndtering af nye eller fratrådte brugere, hvilket indebærer indkøb og opsætning af udstyr samt konfiguration af software. Derudover har han forholdt sig til de tekniske problemer, der måtte opstå for vores brugerne i vores afdelinger i både Esbjerg, Støvring, Århus og Italien. Udover disse har Sebastian været ihærdig til selv at søge nye opgaver og egne ansvarsområder.

”Som elev har jeg fået lov til at arbejde indenfor mange forskellige, relevante områder, som har gjort at jeg har kunnet videreudvikle de færdigheder, der skal til for at træde ind i en fast stilling. Gradvist som jeg har fordybet mig i vores infrastruktur, har jeg taget/fået ansvar for større og mere komplicerede opgaver. Jeg føler jeg selv har kunnet bestemme tempoet”, siger Sebastian. ”Jeg har fået langt mere ud af mit elevforløb, hvor jeg har oplevet hvordan tingene fungerer i praksis, end jeg havde forventet for kun to år siden”.

Sebastian fortsætter, ”Jeg er rigtig glad for at være komme ind i en afdeling med et "fladt" leder-hierarki. Efterhånden som jeg har etableret et mere personligt forhold til mine kollegaer, desto bedre oplever jeg min arbejdsgang og samarbejde med mine kolleger”.

”Det har været en fornøjelse at være elev hos Lauritzen og Jutlandia og jeg har både fagligt og socialt fået utrolig meget ud af min elevtid. Det er en rigtig god arbejdsplads og jeg glæder mig til at fortsætte her”.

Fra elev til IT administrator

Sebastian blev udlært IT supporter den 24. juli 2018, og vi kan glædeligt meddele at han nu er indtrådt i en ny stilling som IT administrator hos J. Lauritzen’s Eftf. og Jutlandia Terminal. Det betyder at han fremadrettet vil være ansvarlig for bl.a. driften af vores servere, udvikling af servere samt opgraderinger mm. Samtidig vil Sebastian fungere som backup på IT supporten.

Sebastian udtaler, ”Jeg glæder mig til at kunne træde lidt tilbage fra Helpdesk så jeg i stedet kan fokusere på vedligeholdelse af servere, systemer og hardware. Jeg glæder mig også rigtigt meget til at lære vores nye elev, Victor op sammen med John”.

”Sebastian er utrolig lærenem og arbejder altid meget målrettet mod en løsning. Han har det bedst med komplicerede opgaver, han kan løse i fred og ro, og så er han utroligt dygtig fagligt. Vi har undervejs fundet ud af at hans kompetencer er endnu bedre brugt som administrator fremfor IT supporter. Jeg har store forventninger til hvad Sebastian kan opnå med endnu større udfordringer i fremtiden. Jeg er sikker på, at vi har fundet den helt rette hylde til ham og er rigtigt glad for, at han har valgt at blive hos os”, siger Gregers Olldag, IT Manager. 

Sebastians indtrædelse i stillingen som IT administrator efterlader et hul i IT supporten, og vi har derfor indgået ny elevaftale med Victor Koch, som starter hos os allerede den 6. august.

Bruce Boyle
Noble Drilling - Drilling Superintendent
"..the way things are taken care of can often depict how an organization is run. When it comes to medical situations, it is very important that the proper steps are taken and the advice from Tommy & Mette yesterday on how we should proceed was clear and very professionally put across.
I would like to thank you and your team for your assistance on this matter and please pass on mine and the Willem’s sincere thanks for doing what you do.

Thanks, Bruce"
Jørgen Laursen
H.H. Danship - Manager
Vi har et godt og tæt samarbejde med Jutlandia. Gode relationer og generelt et rigtig samarbejde på alle niveauer.

Hovedårsagen til at vi har valgt at bruge Jutlandia, er fordi de tilbyder frokost og fordi Kjeld altid bringer kaffe med på kajen.
Spøg til side.. Jutlandia har altid styr på tingene og ved hvad de laver. De har nogle gode og erfarene folk.